mandag 22. desember 2014

Engler daler ned i skjul...

Nå måtte jeg virkelig ta meg i nakken, og skrive noen ord her. Slik at dere ikke tror jeg har flyttet sør for ekvator og nyter sommer hele året. For det er ikke tilfelle. Ikke har jeg gått i hi heller. Men høsten har bare flydd avgårde med alt som hører til. Likevel har jeg fått tid til å scrappe innimellom. Men fra det å lage kort til å lage innlegg på bloggen, og fundere på hva vettugt man skal skrive - se det var en annen sak. Så da har det bare blitt utsatt på ubestemt tid.

Nå er det kvelden før kvelden før kvelden - noe sånt. Lillejulaften i morra, og da er det hektisk innspurt i heimen med litt vasking, pynting av tre, legge pinnekjøtt til utvanning og pynte hus. Og sjekke om man har glemt noe julegaver i et skap - som man i høst  la "på et lurt sted". Eldste datter har kommet hjem fra folkehøgskolen i Hardanger, og akkurat nå er det fullt trøkk på kjøkkenet med sang og gitar-spill av mann og døtre. Så herlig med litt ekstra liv og røre i huset. Skal bli godt å være samlet hele familien et par uker. ♥

Jeg har laget 16 julekort i høst og de siste ble ferdig nå i desember. Nå tror jeg alle som skal sendes er sendt, det samme med julegaver som skulle med Posten. Så får jeg krysse fingrene for at de kommer frem til julaften.



Nå tror jeg at jeg  dessverre har brukt opp dette mønsterpapiret. Noen ark er så fine at man kjøper 3-4 stk av det, andre kjøpte man kanskje bare 1 stk av, og angrer seg på det.




Jeg er ikke så flink til å bruke blonder på kort, men fikk da brukt litt på dette kortet iallefall. Det ser alltid så lekkert ut når andre har det på kort, men jeg strever litt med å få det fint og samtidig være sikker på at det sitter godt fast.




Synes det er lekkert med sølv speilkartong. Har gull-kartong også, men den rakk jeg ikke å bruke av. Men det kommer alltids ei jul.



Dette mønsterarket er litt vrient å bruke. Det kan fort virke litt rotete, men ble ikke så verst fornøyd tilslutt.

Fellesnevneren for disse er ikke bare at de er julekort, men at det ble engler på alle. Den tida jeg holdt på med de, så var Märtha og kollegaen ute og promoterte boka si i alle medier og TV-kanaler - virket det som. Så jeg ble kanskje ubevisst inspirert til å lage kort med engler? Det var iallefall tanken jeg tenke da kortene var ferdig.





2 kommentarer:

  1. Kjekt å sjå liv i bloggen din igjen :)
    Flotte julekort du har laga her.

    SvarSlett
  2. Masse lekkert her også, som alltid.
    Den som klarte å lage like mye flott som deg. <3

    SvarSlett

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...