mandag 7. desember 2015

Tilbakeblikk 1 - Scrappetreff i Tromsø

Nå er året om ikke mange ukene over, og jeg undres over hvor alle dager, uker og måneder har tatt veien. Meningen var jo å lage et innlegg fra da jeg var i Tromsø på scrappetreff. I mars var jeg for første gang på "Scrapp med hjertet"-treff. Og det var skikkelig moro, selv om det var bittelitt skummelt å dra opp dit uten å kjenne så mange andre. Men jeg fikk møtt ansiktene bak flere nick fra et scrappeforum jeg er medlem på.
Jeg dro på treffet sammen med svigerinna mi og venninna hennes. Og det ble virkelig ei HERLIG helg! Arrangørene hadde gjort en super jobb med å planlegge og ordne til. De feiret 5-års jubileum for treffet med å servere oss knallgode kaker. De hadde ordnet og bestilt god mat til fredag kveld og middag lørdag. ♥ Det var dessuten gode lokaler med bra lysforhold - det er viktig synes jeg.




Et av helgens høydepunkt for meg var kurset med  Dorota Kopec. Veldig inspirerende å se hvordan hun dekorerte sine kort. Mye lag-på-lag, hyssing, woodvener-figurer, "sverting" av paneler og blomster med maling, glitter, paljetter og limputer. Dorota snakket kun polsk, men hadde med seg en assistent/tolk som het Magdalena. Så det gikk over all forventning å få med seg det viktigste av det de ønsket å lære bort. 



Jeg fikk sneket meg til et bilde sammen med to koselige damer. Magdalena til venstre og Dorota til høyre.

Her er to av de tingene jeg rakk å lage på kurset. Det var vel også et tredje kort, men det kom jeg visst ikke i gang med. Men har mobilbilder som jeg kan inspireres av, hvis jeg finner materialene i scrappekaoset mitt. Først et kort. Pga litt tidsnød så fikk dette kortet minimalt med glitter/paljetter på seg. Jeg kunne ha tatt på mer etter kurset, men glemte det av.


Alle på kurset fikk sånn ca de samme materialene utdelt. Med forskjellige farger og mønstringer på to-sidige ark. Så selv om oppsettet ble ganske likt på kortene og tag'en -så ble de likevel ganske forskjellige.



En ting som har blitt "hengende igjen" etter kurset, er at jeg oftere bruker twine-tråd eller hyssing på kortene mine. Som en ekstra detalj under blomster og blader. Litt mer glitter har det nok også blitt.

For ikke lenge siden åpnet "Scrapp med hjertet" påmeldingen til treffet i mars 2016 - og jeg var kjapp med å melde meg på. Så nå har jeg det å gledes over fremover. ♥


1 kommentar:

  1. Heisann, her har det visst kommet opptil flere innlegg siden sist jeg var innom! Har ikke hatt så mye tid til blogging og bloggbesøk i det siste. Men nå i de sene nattetimer koser jeg meg med en bloggrunde :)
    Så bra at du har kosa deg på treff! Jeg kom meg ikke på et eneste treff i høst, alltid noe som kom i veien. Håper på bedre tider over nyttår :)
    Så lekkert kort og tag du har laget! Artig å lære nye teknikker og prøve ut nye stiler.
    klem Unni

    SvarSlett

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...