fredag 18. desember 2015

Julekort i favorittfarger ♥

Må bare innrømme at jeg er glad i turkis, petrol og blå-grønne farger. Og på julekort synes jeg det blir lekkert sammen med speilkartong for å få frem den litt kalde følelsen. Det samme med bling-steiner - jeg bruker en del av dem. Og så er det litt typisk meg at jeg gjerne vil ha flere paneler med farger som passer til.




På disse kortene har jeg helt bevisst prøvd å pynte slik at det ikke blir så tykt i konvolutten. Men alle panelene, også under skrivefeltene inni, gjør sitt til at det blir noen gram vekt likevel. Greit å huske på når ting skal sendes i posten og reglene går både på vekt og tykkelse.




Her har jeg brukt et ganske gammelt mønsterpapir - en favoritt ♥, og skulle ønske jeg hadde hatt flere ark av dette. Synes det passer så godt på jule- og vinterkort. Det ser ut som at det snør på hele arket. Tror dette God Jul-stempelet kommer fra Kreativ Hobby. Det er lenge siden jeg kjøpte det iallefall. "Vinteren er"-stempelet kommer fra Magic Monday. Motiv på begge kortene er fra StudioLight.

I dag har jeg pakket inn julegaver, og fått en liten oversikt. Og i kveld har jeg hatt en lang økt med å skrive julekort. Og jeg synes det er koselig  å tenke på at noen vil gledes ved dem. Jeg har imidlertid lagt merke til at ingen julekort har ankommet min postkasse så langt i år. (dvs - har fått 3 stk men de fulgte med julegaver) Er julekort-tradisjonen på vei til å dø ut? Hvor kjedelig er ikke det? Jeg har på følelsen av at folk "sitter på gjerdet", og venter og ser om DE får julekort først, før de gidder sende tilbake. Og det synes jeg er rart, for de jeg sender til, de har jeg som regel husket på med en julehilsen i årsvis.

Ja, det var noen kvelds-funderinger fra meg. Jeg skal likevel sende mine kort og håpe mottakerne vil glede seg over dem.


2 kommentarer:

  1. Koselige julekort.
    Eg er kanskje gammeldags, for eg liker også å skrive og å få julekort. Og når eg veit at mottaker setter
    pris på heimalaga kort, forsetter eg å sende sjølv om eg ikkje får kort igjen.

    SvarSlett
  2. Kjempefine julekort i flotte farger!
    Tror nok mange har gått over til å sende julehilsner på sms og facebook o.l. Dessverre! Snart er det vel bare oss scrappedamer som sender julekort.... Jeg sender som regel dobbelt så mange som jeg får igjen. Men det får ikke hjelpe :) Dessverre er jeg ikke så flink til å skrive i julekortene. Bruker gjerne et stempel og bare underskriver. Litt sløvt, men ikke vond ment :)
    klem Unni

    SvarSlett

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...