torsdag 16. august 2012

Når humøret svinger - Art Journal

Som regel er humøret mitt jevnt over bra. Men noen ganger hender det at humøret ramler ned kjellertrappa. Årsaken til det kan være så ymse. En dag tidligere i sommer datt humøret mitt noen trinn ned. NÅ kan jeg ikke huske hva eller hvorfor, men jeg hadde iallefall vanskelig for å se noe positivt den dagen. Men jeg følte jeg måtte få utløp for "noe", og rigget meg til med Art Journal-bok, Dylusions ink-sprayer og - stempler, stempleputer, stempel fra Stampotique (jenta) og forskjellige bokstavstickers.

Jeg sprayet og klinte, fingrene og bordet ble fargerike, frem med varmepistolen - hadde ikke tid til å vente på at sprayen tørket på egen hånd. Og teksten kom dettende av seg selv. Til slutt satt jeg der - atskillig lysere til sinns med ei ny AJ-side. Så herved er det opplest og vedtatt - AJ-sider kan man lage i alle sinnstemninger og humør!



Her har vi fortsatt flott sommervær. Sånn flaks at man er hjemme og kan nyte dette. Været tidligere i sommer har vært stabilt dårlig kan man si. I dag har vi faktisk vært på stranda - det blir vel første og siste gangen denne sommeren tenker jeg - med skolestart på mandag. Og jeg var flink og husket på og ta med flere nødvendige og sikkert unødvendige ting for hele familien. Mat og drikke til alle (sunt, søtt og salt), badehåndduker, solstol, liggeunderlag, pute, solkrem, liten radio, scrappeblader, bok, håndarbeid (i tilfelle jeg kom til å kjede meg...) + andre duppeditter som man pleier å ha med.

Vi hadde en super dag hvor ungene badet og koste seg i sjøen. Far i solstol og ellers litt rastløs. Mor ligger på ryggen og soler seg, ligger på magen og soler seg og leser bok - lenge. Timene går. Men jeg glemte 1 - en - ting. Nemlig å få hjelp til å smøre ryggen med solkrem, og glemte selv å smøre legger og bein. Skal skåne dere for bilde. Men dere kan sikkert tenke dere resultatet: knallrød kropp fra nakke til ankler, og hvitt der jeg har hatt bikini på. Så her har det gått med "litt" aloe vera-gele i kveld, i håp om at det skal lindre litt. *Kremt* - tror det blir en rolig dag i morgen, og krysser fingrene for at jeg får sove i natt. Det kjennes nemlig ikke helt bra ut... Ja, ja - det er vel av erfaringer man skal lære av.

Ha en fin august!  Snakkes!


7 kommentarer:

  1. Så fint, svartmaling kan virkelig være vakkert:)

    Sol og varme på denne kanten av landet i dag også, og jeg kan sympatisere med din rosa kropp;) Men jeg er nesten litt glad jeg har fått farge i det hele tatt, det har vært stabilt dårlig her også frem til nå!

    Ønsker deg en fin fredag
    klem:)

    SvarSlett
  2. Jeg liker så godt den AJ siden din! Den sier så mye! Svartmalt men så fargerik, minner meg på at uansett hvor mørkt det ser ut så er det en vakker verden og håp der ute!
    Solbrent ja, har visst jeg også blitt... Men bare litt heldigvis. Husk å smøre deg godt neste gang du ser sola! God helg :) Klem Unni :)

    SvarSlett
  3. Kjempe flott AJ-side. Liker godt alle farenge. Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  4. couldn't find an email so i'm replying to the question you left on my blog here. i go blog surfing every month for inspiration and your blog came up on blogger's next blog suggestion.

    SvarSlett
  5. Hej og tak for besøget. Jeg synes du har håndteret dit humørdump på en smuk måde gennem AJ:-)

    Et lille tips om G45 kan du også få: Det meste indenfor en serie passer sammen, så man næsten ikke kan gøre noget "forkert". Jeg har sommetider lavet kort hvor jeg kunne have vendt alle delene om (papiret er tosidigt) og kortet ville fortsat være blevet fint.

    SvarSlett
  6. Utrolig kul!
    En teknikk jeg enda ikke har turt å prøve :P

    SvarSlett

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...