torsdag 13. september 2012

Livsglede - Art Journal

Dette er ei AJ-side jeg har jobbet med i flere runder. Begynte med å dekke sida med Gesso. Limte deretter på ei side fra en gammel bok som jeg aldri kom ordentlig i gang med å lese. Et lag Gesso til før jeg tok i bruk Adirondack Color Wash-sprayene, denne gangen Red Pepper og Lettuce. Det ble vel vått så da blåste jeg fargene bare litt hit og dit før jeg lot det tørke.  Så ble sida liggende og avglemt før jeg fant den frem igjen.

Før jeg lar ukebladene gå i søpla pløyer jeg gjennom de på jakt etter illustrasjoner, bilder, sitater eller ord jeg kan bruke når jeg skal lage AJ-sider. Jeg klipper dem ut og samler dem i en zip-lock pose. Og i posen fant jeg denne damen som jeg syntes passet til fargene. Stjerna med perlene og ordet LIVSGLEDE gjorde at temaet ble som det ble. Ordene kom etterhvert - ting som for meg går inn under begrepet LIVSGLEDE. Da fikk jeg også brukt noen av alle de forskjellige alfabet-stickersene jeg har liggende. Jeg koser meg ordentlig når jeg sitter og pusler. Senker skuldrene og kobler ut stress og eventuelle bekymringer. Så blir resultatet det det ender opp med. Neste AJ-side blir kanskje helt annerledes. Og det er det som er så fint - ingenting er riktig eller feil.


 
 
 
Her er høsten i full gang. Tilbake til jobbrutiner og skole, og fritidsaktiviteter. Været veksler mellom 3 grader pluss på morgenen med regn og vind, eller 20 varmegrader og fønvind. Her er er noen bilder jeg tok en av de siste augustdagene. Jeg bare måtte benytte en fridag til å ta en tur ut. Jeg er så langt i fra noen fotograf, men synes det er morsomt å ta med kameraet ut for å finne noen små motiv. Og når jeg går tur klarer jeg ikke ha musikk på øret. Nei, jeg må lytte. På vinden, høre gjøken på våren, gåseflokkene som samler seg nå på høsten og "snadrer" i lufta og så videre. 
 
 
 
Ønsker alle en flott september!
Jeg er plutselig tilbake.
 


10 kommentarer:

  1. Jeg blev i rigtigt godt humør af din AJ. Lækkert opsæt, lækre farver og man kan næsten se hvordan din inspiration har arbejdet. Jeg blev temmelig inspireret:-)

    SvarSlett
  2. Kjempestilig AJ side !! :) Skikkelig flott !
    Likte så godt fargene du har brukt....rød og lys grønn....herlig :)
    Artig med ordene rundt omkring på siden ! :)

    SvarSlett
  3. Läcker AJ! Jag är så imponerad av er som sysslar med detta, det är så långt ifrån mej som man bara kan komma... jag skulle aldrig klara av att göra något sådant!

    Härliga foton också! Vackert där du bor!

    SvarSlett
  4. Flotte side med flotte farger og mange flotte ord om det som gir glede i livet :o)
    Syns du gjør det bra som fotograf jeg :o)
    Ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  5. Kjempeflott AJ! Tror jeg har sagt det før, men sier det igjen: Det der fikser du sååå bra! Jeg har på følelsen at du utfolder deg mye friere på AJ'er enn noe annet. Ikke at andre ting du lager ikke er flotte altså! For det er de virkelig! Og fotografere kan du også :) Kjempekoselige høstbilder!
    klem Unni

    SvarSlett
  6. Så flott AJ!! Du får til så mye ut av ei hvit side.
    God helg!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  7. Hej igen. Du har fået en award af mig - kig ind i min blog for at se:-)

    SvarSlett
  8. Så tøff AJ side du har laget! Masse stilige detaljer :-)

    SvarSlett
  9. Hei! Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Jeg er enig med deg, denne hobbyen er så fin når det ikke er noe som er riktig, feil eller forbudt! :)Flott side du har laget. Tagen som du spurte om har jeg fått, så jeg vet dessverre ikke om det er en die eller om den er ferdigkjøpt. Ha en flott mandagskveld! Hilsen Kokosbollerina :)

    SvarSlett
  10. Flott AJ, og herlige bilder - ble helt betatt av den veien som svingte seg fremover:)

    Ønsker deg ei god uke,
    klem:)

    SvarSlett

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...